Takto to vypadalo u nás na dvorku v létě '02 - tři Jawy a Honda

Jawa 50 Mosquito

Jediný stroj, který jsem měl tu čest vlastnit nový. V roce 95 mi jej táta koupil v Lukách nad Jihlavou za cca 23.000 Kč a docela při tom krvácel, protože v prodejně hned vedle Mosquita stála okufrovaná kapotovaná Jawa 350 za 28 tisíc!
Motorku jsem v létě 02 s necelými 9 tisíci na tachometru prodal slečně, která byla neuvěřitelně nadšená oproti Mustangu velkým výkonem. Uznávám ale, že i mě se kdysi zdálo že to jede a bavil se vzájemným předjížděním s avkařema v kopcích naší Vysočiny…

Jawa ČZ 175

Veteránek z roku 57 se v naší rodině dědí z bratra na bratra (táta a jeho tři bratři) a z otce na syna (-to sem teť já). Stroj jsem kompletně rozebral a dal do slušivé modré. Pod nádrží vyčnívá poněkud nevzhledné relátko, ale jeho funkčnost spolu s dvěmi uhlíky u dynama navíc zajišťuje možnost jet normálně se zapnutými světly, nebo při vypnutých světlech a zapnutým napájením pouze předního světla právě těmi dvěmi uhlíky. Svítí to sice podle množství otáček motoru, ale přes den to stačí a pokud za vámi jedou další motorky, tak nevadí že vzadu nesvítíte. Také policisté jsou září předního světla spokojeni - bezvadná vychytávka made by strejc Zdenek.
V roce 01 dokázal veteránek své kvality na 1300 km dlouhé dovolené na Slovensku, kdy uháněl s tátou po dálnici 110 km/h!

Jawa 350/640 Red Style

Na třiapůle seděl snad každý český motorkář, takže co dodat… Motocykl je typický svými vibracemi, obzvláště pak sedadlo a stupačky pro spolujezdce v tomto směru excelují.
Zajímavý poznatek! Toto vám potvrdí pouze spolujezdci - muži. Slečny si nevím proč stěžují pouze na stupačky :-) !!!
Jawku jsem si koupil v roce 2000 a nikdy s ní neměl žádné problémy. Už 2x zvládla dovolenou po Slovensku a v roce 03 byla v Polsku u moře - viz. Cestopisy.
Je až k neuvěření, kolik lidí se na třiapůlách rozličného data výroby vydává na dovolené do Chorvatska, Itálie nebo dokonce Španělska. Řeči některých „motorkářů“, kteří tvrdí že nelze cestovat s motocyklem menšího obsahu než 1000 ccm a výkonu 100 PS, se vám pak zdají zcela zcestné. Když prostě chcete, tak je jedno na čem jedete. Tento můj bývalý stroj v součastnosti vlastní bratránek Petr - Jawař.