Pneu pro cestovní enduro

Názory lidí z motofór a konferencí nejen na gumy značky Mitas

Test:
Můj test Tranďáka

Úpravy:
Doplňky a příslušenství

Cestovní enduro… pro skutečné cestování

V červenci 05 jsem opět přesedlal. Vyvolenou se stala Honda Transalp XL650V. Po sezóně a 16 tis. km na Suzuki SV 650S jsem si konečně uvědomil, že se nechci dál krčit na sportovní motorce. A tak jsem se stal Enturistou&hellip

Vzhledem k výraznému snížení cen nových modelů šly totiž dolu i ojeté, takže jsem na něj tak nějak peníze sehnal.

Po velikém navnadění zimním Dakarem (tragické havárie nechme stranou…), jsem se na jaře svezl na KTM dni na LCachtu a bylo rozhodnuto. Příští motorka bude veliká. Tak veliká abych při mých 187cm tak tak dosáhl. Že se mou vyvolenou Adventure nestane rozhodly úspěšné přijímačky na doktorské studium. Ze stýpka leasing prostě nedám.

Tak co tam je dál? Všechny jednoválce jsem vyškrtl, protože to zkrátka musí být Véčko :-). Suzuki DL 650 VStrom se pyšnil stejně zajímavým motorem který jsem proháněl v SV. Sice s trochu upraveným výkonem, ale ve své třídě nejsilnějším. Teda pokud ho berete jako cestovní enduro i přes loukotě a zdvihy skoro jako cesťák. Právě tyto vlastnosti jej vyřadily z výběru.

Honda XRV 750 Afrika Twin Je jistě LCachtu a dakarským speciálům nejblíže. Taky motor 750 by mi asi vyhovoval uplně nejvíc. Cena a design však mluvili proti. Jako jednomu z mála se mi totiž Afrika moc nelíbí. Až si konstruktéři v Hondě uvědomí, že jenom Transalpem a Varaderem všechny neuspokojí a vytvoří cestovní enduro 750 s moderním vzhledem, bude to pro mě velké lákadlo.

Honda XL650V Transalp zůstala jedinou přípustnou alternativou. Designem a posazem mě naprosto uchvátila. A nejen tím, ale o tom tu je test…

Malá fotogalerie