Má sestřička pózující u přehrady Rozkoš...

  V srpnu roku 2001 jsem měl tu čest přesedlat z Jawy 350/640 na Hondu CB500 vyrobenou v roce 1994 (v Itálii). Motocykl je černé barvy s (narozdíl od nevzhledného továrního originálu) chrómem obalenou koncovkou výfuku, což považuji za velmi dobré řešení. Již při koupi byl motocykl vybaven padacím rámem a nosičem, který jsem doplnil o kufr Giwi E29. Na jaře 02 jsem dokoupil malý plexi štít PUIG a pro rok 03 dostala Hondička větší, 42 litorvý kufr značky NAYKA - mimochodem za skoro za stejný peňauze jako E29. Od roku 04 sedlá Šaláta táta.

Než jsem Šaláta koupil:

  Při výběru motocyklu, jsem se rozhodoval mezi několika stroji. Nejdůležitějším faktorem prvotního výběru bylo finanční hledisko. Mělo se tedy jednat o úsporný stroj za přijatelnou cenu, avšak s dostatečným jízdním rozdílem oproti Jawě 350. Když jsem se navíc rozhodl, že se musí jednat o stroj značky Honda (a vyloučil tak z dalšího přemítání Suzuki Bandit 600), připadaly v úvahu tyto motocykly:

VT 600 Shadow - motor V, vzhledný klasický chopper pro klidné projížďky krajinou
NTV 650 Revere - cestovní naháč s motorem do V a kloubovou hřídelí poháněným zadním kolem
CB 500 - designově opravdu povedený naháč s velmi přívětivou v testech proklamovanou spotřebou
CB 750 - mohutnější, výkonnější a snad i pohodlnější sestra pětistovky

  Když mi má slečna vysvětlila, že choppera vlastně vůbec nechci, odpadla možnost nějak více se zajímat o Shadow-se. Jako nejreálnější se tedy jevila koupě Revere. To však pouze do té doby, než jsem měl možnost si ji zevrubně prohlédnout. Pro někoho velmi povedený vzhled kol jsem ještě skousnul, když však mé oko spatřilo výfuk ve stylu „buřtík“, rozloučil jsem se, ač velmi nerad (bezvadný motor… a ten kardan!!!), i s tímto motocyklem.

  Zbývala tedy CB-čka. Nejprve upřednostňovaná (kvůli vyššímu výkonu) 750-ka, mě poněkud odrazovala neúměrně vyšší spotřebou. Stále jsem však nebyl zcela rozhodnut.

  Pro pětistovku jsem se rozhodl po návštěvě jednoho motobazaru, kde jsem viděl teď již mého Šaláta, který díky na mě díky padacím rámům zapůsobil velmi mohutně. Týden na to jsem si jej již vezl domů.


Malá fotogalerie

Testy:

Časopis Motorrad

Motocykle Slovensko

Můj osobní test Hondy