Test:
V Strom vs. TransAlp

Úpravy:
Doplňky a příslušenství

V roce 2010, tedy po 5ti letech v sedle PřesAlpa jsem dospěl k názoru, že je třeba přesedlat. K tomuto rozhodnutí mne přivedly dva zásadní okamžiky:

  1) Kamarád si pořídil Litrového V-Stroma
  2) I v Rumunsku jsem záviděl kamarádům na silničních motorkách jak klopěji zatáčky.

Volba motorky byla vcelku jednoznačná - resp. když jsem si na zastoupení Suzuki půjčoval malého V-Stroma, ještě ve mně byla maličká naděje, že mi nebude vyhovovat a že zjistím, že Trandák je vlastně lepší. Tenhle názor jsem udržel asi 30 km. Pak přišly zatáčky a s nimi i nadšení. Po 70-ti km jsem byl v euforii…(a trochu zoufalství z toho, že musím svou vyšperkovanou motorku prodat).

Proč jsem nekoupil litra?

Dost lidí se mně na to ptá a tak se pokusím odpovědět.

  1) Všechny srovnávací testy vede 650 svou ovladatelností
  2) 650-ka vyhrála 2x po sobě AlpenMasters
      (velké srovnání motorek všech typů = porazil takové stroje jako BMW 1200 apod.)
  3) Problémy se spojkou litrů jsou pověstné (i kamarád to řešil)
  4) Spotřeba (teda spíše dojezd na nádrž – to je TO co na cestách oceňuju)
  5) Hmotnost
  6) Cena – za stejné peníze novější motorka
  7) Můj styl jízdy více méně v rámci předpisů
  8) Zpřevodování litru „do rychla“ které dovoluje 6-ku zařadit až nad 120 km/h

To vše jsou věci, které se více či méně zasloužili o jednoznačné rozhodnutí…

Malá fotogalerie