Test:

Můj osobní test SV

Ze života dvoukolých SVišťů


Některým lidem SV opravdu sluší…

Na jaře 2004, tedy po 2 a půl sezónách a 16-ti tisících km v sedle Hondy CB 500, jsem přesedlal na véčkový dvouválec Suzuki SV 650S.

Koupi této motorky ale předcházelo opravdu dlouhé rozhodování (mimochodem mezi úplně jinými stroji) a všichni už si ze mě dělali srandu, protože každý týden jsem vyprávěl o jiné motorce a proč chci právě ji…

Honda VFR 750 model 94-97 - se mi líbila snad od 15-ti a tak vše naznačovalo tomu, že si splním svůj dlouholetý sen. Jenže kupovat v roce 2004 motorku 10 let starou (i když bezesporu spolehlivou), když je na trhu spousta jiných motorek za stejnou cenu, ale s rokem výroby kolem 2000?

VFR 800 už byla cenově někde jinde, obzvláště od roku 00, který má vychytané některé "mouchy" modelů 98 a 99.

CBR 600 se mi líbila v modelovém roce 99, ale její cena se pohybovala na hranici mých možností.

Thundercat - méně okoukaná šestistovka. Trochu mě ale odrazovalo, že podle testů už je lepší koupit Fazera.

Nebyl jsem ale vůbec jistý, že celokapotáž je to, co opravdu chci. Designem sice „zmrzliny“ (laiky) více zaujmou, ale motory naháčů, s větším kroutícím momentem v nižších otáčkách lze v běžném provozu využít lépe, než brutální výkon „před omezovačem“.

Hornet 600 - je ale jasným příkladem toho, že to zas tak pravda být nemusí. Alespoň podle testů a názorů majitelů se právě jeho motor musí dost točit.

Fazer 600 - výkon všude lepší, brzdy z R1, nižší spotřeba, větší nádrž, centrální stojan... bohužel, když jsem si na něj sedl, tak mi vadil tvar nádrže (modely kolem 00). Opíral jsem se o ni nohama jen v horní části stehen které mi dost rozvírala a nemůžu říct, že by to bylo nějak ukrutně příjemné.

Kawasaki ZR-7 - Až když sem se na ní projel, tak jsem zjistil, že ne. Je to vlastně kategorie CB 750. Designem zadku klame, jako že trochu ve stylu Ninji 9 r.v.98, ale motor je furt Zephyr. Nechci se tu nikoho dotknout, ale ta co jsem projížděl měla navíc laďák a víc řvala než jela. Pohodlná sice je, spotřeba taky good, ale mě vyloženě nesedla a po projetí jsem měl pocit, že kdybych ji koupil, tak si oproti CB 500 zas nijak zvlášť nepomůžu. Navíc jsem se kolenama dotýkal motoru a to se mi taky nelíbilo.

Honda NTV 650 Deauville - tento bike jsem i přes jeho cestovatelské schopnosti taky zamítl, bo stejně teď jezdím sám a chci trochu víc výkonu.

Už to vypadalo, že se teda budu muset rozhodnout mezi Hornetem (s maskou nebo bez) a Fazerem.

Právě jsem toto dilema řešil s Martinem, když se mě zeptal: „A co SV 650?“
Bývalý prodejce Suzuki se prostě nezapře. Začal jsem shánět testy a přemýšlet proč že vlastně SV nenapadlo mě samotného, vždyť se mi vždycky líbilo! No jo - nepřítelkyni vadilo, že má stupňovité sedlo. Je neuvěřitelný, že takový důvod, který už dávno není důvodem :-), se mi natolik zafixoval, že jsem o SV vůbec nepřemýšlel.

Na začátku května 2004 se mi konečně povedlo za rozumný peníz sehnat r.v.00 s 11 tis. km…