Koupil jsem z druhé ruky (nechtěl jsem vyhazovat peníze za něco co třeba ani nefunguje). Výsledek – rozhodně doporučuju – mám nastaveno na nejvyšší pozici a jezdí se s tim parádně – skoro bez turbulencí – paráda. Na silnici vidím pořád ještě vrchem nad plexi, ale 99% much jde nad helmu. Rozhodně doporučuju víc než veliké jednodílné – kde jste sice jako v autě, ale pak když je špinavé musíte koukat bokem a v teplých krajích si upečete hlavu neboť nefunguje náporová ventilace helem (sledováno na kámošově motorce).
Při cestě z Istanbulu domu mi nějak začal vadit úhel řidítek - chtěl jsem trochu otevřenější a širší. Pořád jsem vymýšlel jaká a pak když jsem na podzim dovezl moto do Grave na zvýšení, tak mi Tom ukázal co má na Africe a já jen konstatoval - tak to chcu!
Jsou zlomené už předem aby jste si nemuseli dávat tu práci ;-)
Mi zbylo po tátově CB500. Na off super pozice ve stupačkách, na normální ježdění nevím, jeslti nejsou řidítka příliš vysoko. Ještě musím porovnat.
Objem 14-24 l. Mnohem levnější než verze SW-motech. Jde poměrně snadno hodit přes rameno, nepromokavý obal má průhledný (kvůli mapě). Hlavně uchycení na „podkovu“ zabraňuje posouvání. Magnetický tankvak mi na nádrži z velké části zakryté platovými kapotami držel špatně.
Na cestování nutnost. Elegantně namontováno do objímky kabelů.
Na plotně SW-Motech (kterou jsem posunul více dozadu). O maxii jsem vždy snil, ale vždy jsem měl moto už s horním kufrem. Nezbývalo než původní kufr prodat a pořídit tento na trhu snad jeden z největších kufrů.
Motorku jsem vyměnil, kufry si nechal. Může být lepší chvála těchto výrobků? Pravda kufry jsem dostal jako dar za doktora a už proto si je přece musím pořádně užít. Nic méně fungujou skvěle tak proč si je nenechat. V GRAVE mi pak na kufry zezadu doplnili držáky na PET lahve a 2L kanystřík
Jiného výrobce jsem ani neuvažoval. Dovezete motorku a kufry (nebo jen motorku – kufry v Grave umí také – a výborné) a za týden si vyzvednete moto i s namontovanými kufry (doporučuju nechat i montážní sadu na této firmě – jde pak snadno bez nářadí kufry sundávat a nandávat). Prostě profíci – kufry bezvadně umístěné a držáky na míru. V mém případě tak, aby se na levou stranu kde „chybí“ výfuk dal přidělat stan.
Na V-Strom fóru nejchválenější, tak jsem šel do něj a vyjímečně to neřešil s Grave.
Nýtovaný, se silnější spodní částí než u svařovaného typu.
Na OFF docela nutnost, dovolenou dávám zpátky originál. Jednak je guma pohodlnější a především zubaté trhají protidešťové návleky na boty.
Člověk musí počítat s pádem a snadno zlomitelná originální by mohla tisíc km od domova třeba chybět. Ještě sháním sklápěcí řadičku.
O generaci dál než 550, s mnoha funkcemi a vychytávkami, které mi dřív u předchůdce chyběly, bohužel ale se stejnym procesorem, což je vidět na mnohem pomalejšim vykreslování při prohlížení mapy. Porovnání zde. Opět koupeno v TOURATECH.
U DL650 je navíc super místo pro uchycení v „Rallye“ stylu před štítkem nad budíkama.
Toto byl začátek cesty za úpravou jediného vážného nedostatku tohoto stroje – nízká „břichoplazí“ světlá výška.
Zadní pružina HYPERPRO + úprava tlumiče v PROCHYMOTO.CZProfík ke kterému dávají tlumiče snad všichni co znám (např. i Touratech nebo Yamaha Filipenský). Původně jsem chtěl pružinu Ohlins ale pro DL650 se nevyrábí a ani dle rozměrů nejde podobná sehnat. Moto po úpravě už nejde ani ve dvou na dorazy jako dřív. Světlá výška však moc nepomohla...
Když už se mi domu dostala zadní pružina, bylo jasné, že musím vyměnit i předek. Nevím jestli to nějak moc pomohlo. U Transalpa jsem poznal větší rozdíl v chování.
Nastavená trubka. I přes prodloužení je zachována možnost nastavování předpětí.
Úměrně k předku jsou zkráceny kosti – v mém případě 122 mm (originál je 140 mm) – Nutno počítat s větší rezervou průhybu řetězu (cca 60 – 65 mm)
U špuntových pneumatik v blátě nutnost.
Se zvýšením motorky jsem využil možnost zlepšit dávkování a účinku brzd.
Originál brzdy brzdí… řekněme dostatečně. Když ale motorku navalíte kuframa a jedete ve dvou, je lepší brzdná síla potřeba.
Nikdy nevíte jaký je vám doopravdy hic nebo zima dokud se nepřesvědčíte na teploměru...
Jedna z nejužitečnějších věcí na motorce - už se nemusim bát že se boční stojan zapíchne.