Úpravy:
Doplňky a příslušenství

Test Suzuki DL650 V-Strom

Nejdřív musím poznamenat, že vlastně neexistuje motorka, na které bych se nechtěl svézt. Líbí se mi všechny, i když k designu mívám různé poznámky (např. na MotoGuzzi Stelvio si asi nezvyknu). O to horší je si vybrat. Vystřídáním Hondy CB500, SV650 a Transalpa mi jednoznačně určilo směr. Chci motorku pohodlnou jako Transalp s vlastnostma na silnici jako SV. To je to nej pro mne.

Proč na silnici:

Samozřejmě vždy záleží na tom, s jakými lidmi a kam jezdíte. Kdyby mí motokamarádi jezdili na TT, XT, LC4 apod. na špuntech bahnem, asi by na změnu nedošlo, nebo by směřovala více za nimi. Protože ale mají Fazera, Bulldoga a V-Stroma (hektolitra) a protože jezdíme (na Stromech) se ženami a protože za týden dovolené toho chceme vidět co nejvíce (což znamená jet po silnici), byl můj návrat k více asfaltoidní motorce skoro nutností.

A nyní k vlastní „recenzi“ mé motorky. Po roce co ji mám v garáži a absolvování dvou dovolených - 9 dní Balkán (kolem Skadarského jezera) a 4 dny Slovensko - už zodpovědně mohu říci jak to vidim. A protože dost z vás zajímá rozíl proti Alpovi, udělám z toho přímou srovnávačku.

PřesAlp vs. V-Keř

Motor

Neuvěřitelný rozdíl, byť papírově nijak zásadní. O dost méně vibrací, dá se krásně točit a díky tomu i v „plné polní“ předjíždět jak nic. Třešinkou na dortu je pak spotřeba. Ve dvou lidech, třech kufrech a spoustou dalších zavazadel kolem, jsem na dálnici s Transalpem jezdil za 7 – 8 litrů a mimo dálnici kolem 6-ti. V-Strom jede na dálnici kolem 6,5 a mimo ní (většina dovolené) neuvěřitelných 4,5 L! K tomu je třeba dodat, že s V-Stromem jezdím na silnicích o poznání svižněji a i na té dálnici to držím o 10 – 20 km/h výš.

Podvozek

Onroad – dá se říci jen to, že jsem si zase začal užívat zatáčky. (P.S.: Když jsem na Slovensku dojel v zatáčkách Alpa a nudil se tak, že jsem řídil jen jednou rukou… jako že zívačka – mne napadlo jediné – to jsem býval vážně takováhle brzda?)
Offroad – to co jsem jezdil s TA zvládám dá se říct taky. Jeden podstatný rozdíl tu ale je – Světlá výška. To je nemoc V-Stromů. Naloženej mám nižší světlost než silniční motorky a škrtám i na prahu u obchoďáků – a to je ostuda. Proto se chystám řešit centrální tlumič, resp. pružinu.

Brzdy

Nevím jestli je to tím, že na Suzuki víc upaluju, ale zdá se mi, že Transalp je měl lepší. Při prudkém brždění mám občas pocit, že promáčknu páčku až k řidítku – tady je na zváženou jít do pancéřových hadiček.

Budíky

Digitální, dva tripy, přitom rychloměr a otáčkoměr jsou stále klasické budíky – není co vytknout. Palivoměr zde funguje mnohem lépe a přesněji než u Hondy. Přítomnost výstražných světel je taky velké plus. Ale to novější Transalpy už taky mají.

Světla

V-Strom dvěma reflektory vede. Už nemám potřebu dávat přídavná světla.

Pohodlí při cestování

Dá se říci, že obě jsou na tom dost podobně. Snad jen sedadlo spolujezdce je na V-Stromu větší. Dále tím, že řidič má na Suzuce víc vykrojené sedlo tak si žena musela zvykat, že sedí proti mně výš.

Ochrana posádky

Tělo chrání lépe V-strom. U nohou je to sporné. Díky vývodům od chladiče Transalp pěkně ohříval kolena a tak mi (ani ženě) na nohy nikdy nebyla zima. To však mělo i druhou stranu – v létě se nedalo vydržet v motorkářských kalhotách a aby jsme si neupekli nohy (a já navíc „mezikulí“) tak jsme jezdili jen v pláťákách s motokrosovými protektory na kolenou.

Vybavení na cesty

Místo pod sedlem je bída a tak své speciální balení s nářadím dávám na dovolenou do kufru.

Tvar nádrže s dost obepjatými plasty kapotáže je problém pro magnetický tankvak – bude třeba jít do SW-Motech, který se montuje na kroužek víčka nádrže. (Naštěstí se mi starý už trhá)

Kanystříky už na padáky taky nepřidělám, ale to je vyřešeno držáky zezadu na kufrech.

Kufry používám stejné jako u Alpa. Pánové v Grave vyrobili držáky na míru a do místa kde oproti litrovému V-Stromu „chybí“ jedna koncovku výfuku teď mohu přidělat stan. Tím se mi dost uvolnilo místo v horním kufru, takže suma sumárum toho vlastně na Suzuce uvezu víc. A to je to čeho si opravdu cením.

Jak je vidět – až na pár detailů, které musím vyřešit (díky za ně, v čem bych se jinak vrtal), novou motorku si opravdu užívám a spokojenost je veliká…