Test:
Můj test Tranďáka

Doplňky a příslušenství

Na této stránce máte možnost zjistit čím se můj Tranďák liší od sériovky. Doplňky se snažím "ladit" jednotně do černé barvy. Musím říct, že se mi moc mé úpravy líbí a všeobecně kladný ohlas má motorka především na zahraničních TransAlp fórech. Obzvláště příslušenství od fy. Grave bylo chváleno motorkáři z Luisiany, Velké Británie, Belgie...
Vysoké plexi Honda

vzhledem k tomu, že jsem moto koupil s tímto štítem i originálem a několikrát jsem je měnil, můžu zodpovědně říct, že ani jedno mi nevyhovuje na 100 %. Pro jízdu v terénu je malý štít jednoznačně vhodnější, nic méně jakmile vyjedu na asfalt, čím větší, tím lepší. Je až neuvěřitelné jak skvěle kapota a velký štít dokáží chránit před povětrností. A protože se cítím být mnohem více cestovatelem než offroad jezdcem, je jasné jaké plexi ta teď už zůstane na trvalo. Nehledě na to že předek je pak opticky mohutnější a lépe vypadá i z pohledu jezdce.

Mřížka před světlem African Queens

předem chci upozornit že jsem si jí koupil proto že se mi líbí a jestli případně i zachrání světlo to už beru jen jako Bonux. Koupi a hlavně vlastní platbu přes internet doprovázely těžkosti se kterými jsem nepočítal a muselo proběhnout několik výměn mailů a došlo i na telefonáty s německým prodejcem. Výsledkem byl balíček doma a především úbytek z účtu jaký jsem nečekal. Z ceny 51 Euro se nakonec stalo 100! A vysvětlení? Mezi mým objednáním a odesláním se zvedla cena na 65 a zbytek je poštovné. No nekupte to...
Pokud se vám mřížka přeci jen líbí tak už jsem ji zahlédl i v katalogu Touratech - a ten už má alespoň české zastoupení. Počítejte ale že budete svítit čtverečkovaně.

Tankvak Cameron

oproti českému Lojzo jsem připlatil a dobře jsem udělal. Není sice vespod vytvarován pro vypouklý typ nádrže TransAlpa ale drží na ní dobře. Hlavně ale umí věci které jsem nečekal. Na obrázku je jen s jedním patrem - horní je sešikmené. Obě patra jdou zvýšit, některé zipy jsou navíc jištěny patenty. Každé patro lze použít jako batoh - mají kvalitní popruhy a hlavně - formát půdorysu je takový, že nebrání Alpovi v jeho neuvěřitelně velkém rejdu. V tomto ohledu byl například klasický Lozo nepoužitelný. Jako perlu na závěr musím dodat, že spodní díl s magnety má v sobě kapsu s (částečně zašitou) pláštenkou na tankvak proti dešti.

Hrazda řidítek sw-motech

ve srovnání s originálem který nabízí Honda se nejedná o žádný designerský skvost. Je uchycena plechovými páskami podloženími gumovým profilem. Nic méně už prokázala svoji užitečnost ve dvou funkcích.
1- drží pláštěnku tankvaku když se mi nechce zastavovat, skládat jí a uklízet.
2- můžou se ho držet malý prcci který jako hodnej "strejda" svezu.

Zvýšení řidítek 25 mm sw-motech

koupeno v Louis - Essen. Nevěřil jsem ale rozdíl je výrazný. Jízda ve stupačkách je o 100 % příjenější. V sedě se zatím zdá taky pohoda.

Zásuvka 12V

nikdy bych nevěřil, že sehnat vodotěsnou zásuvku je tak obtížné. Po prochození všech prodejen s auto doplňky jsem si ji objednal přes internet. Umístění byl také trochu oříšek. Přemýšlel jsem o obvyklém místě - pod sedlem, ale já na cestách mívám naloženo tak, že sundat sedlo by byla docela zdlouhavá operace, proto jsem vybral místo na plastovém krytu sekundárního kolečka. Je super když si můžete dobít mobil na parkovišti někde u Bologne. Zapojení jsem provedl sám přímo na baterii přes pojistku - vlhkuodolné pouzdro, pojistka 7A. Zatím úplná spokojenost - i při brodění bez problému.

Kufry

Top Case Honda 45 l - typ MY5

motorka byla při koupi kufrem už vybavená, proto neznám přesnou cenu. K jeho funkčnosti - snad jen dvě poznámky. Kufr mírně přesahuje nosič směrem dopředu a to způsobuje mírný problém při sundavání sedla. Pro snazší sejmutí je proto lepší sundat i kufr.
Druhá věc je, že za sebou s kufrem nemůžu vozit 100 kg "řízky" bo se mezi mne a kufr špatně vcházejí. Praktičnost úložného prostoru však tyto malé vady na kráse zcela zastiňuje. Nic měně tím neříkám, že zrovna tento typ si máte kupovat - jen že je dobré mít top case na 2 helmy. A popřete to! ;-)

Boční kufry Givi E360 - bývalý doplněk

Jeden z těchto kufrů jsem měl už na SV, takže jsem jen dokoupil na jarní výstavě za zvýhodněnou cenu druhý a k nim pak trubkový nosič. Kvalita plastu Givi kufrů je proti náhražkám jako Nayka neodiskutovatelná. I když je jasné, že hliník je hliník. Cenový rozdíl je ale pak výrazný. Jen taková perlička - když je nasazen levý kufr tak se nedostanu k zámku sedla. Takže jsem opravdu rád, že 12V zásuvku nemám pod sedlem.
Na co musím ještě upozornit je šířka motocyklu s bočními kufry. Je nutné si proto dávat pozor na projíždění stojící kolonou a pod. Z vlastní zkušenosti ale mohu říct že se bojím víc než je nutné a "motorka se tam vejde" i když jsem přesvědčen že ne.

Padací rám Grave

na tuto firmu jsem narazil na výstavě Motocykl a nemohl jsem se od jejich stánku odpoutat. Když jsem se pak na podzim rozhodl udělat si pěkného Ježíška - šlo to ráz na ráz. Pár mailů, telefonát a už jsem frčel na Teplice. Domluvených 10 dní se nakonec o týden protáhlo - ale to je proto, že nachumelilo a já neměl odvoz.
A nyní k vlastnímu padáku. Moto jsem koupil s rámem který ne že by nefungoval, ale nebyl úplně podle mých představ. Grave mi udělali na zakázku verzi pojenou pod světlem aby se případné síly přenášely i na druhou stranu. Dále je můj padák širší, aby se pod něj vešly krásné čočky a má očka pro snazší připevnění zavazadel.
Když pak ještě odjíždeje z firmy slyšíte, že záruka je doživotní a kdykoli - třeba za 6 let můžete přijet nechat cokoli opravit, myslím že nelze než být spokojen.

Přídavná světla Hella

pro tato světla jsem se rozhodl dá se říci na poslední chvíli a upřímně - udělala mi největší radost. Nejen že vypadají, ale i fungují. Při návratu z Teplic od Grave se mi před Prahou sice nejprve dostalo pokárání od policisty, že chápe že chci být vidět ale prý oslňuju... No nevím jaké má oči policista, ale od Kolína kdy už byla regulérní tma a já jimi svítil mne neprobliklo jediné auto. (naopak - moc dobře jsem jim viděl do obličeje a krásně se usmívali :-D - tak to kecám)
Světla mají sníženou watáž na 35 a i přesto jsem jejich výkonem ohromen. Jdou mi zapnout k jakýmkoli světlům - tedy i k parkovačkám. Jakmile světla vypnu - vypnou se i čočky.
Jejich účinek je asi takový že téměř nerozeznám, jestli jedu s parkovačkama nebo tlumeným. Když pak přepnu na dálkové - kužel světla se prodlouží natolik, že mám pocit jízdy ve dne. Super vychytávka.

Šusplech čili kryt motoru Grave

vyroben z 3 mm duralu a kryje motor až k centrálnímu stojanu - teda tak, jak to má být. Vlastně pávě ten mne nejvíce zaujal na výstavě a kvůli němu jsem se na Grave obrátil.



GPS navigace Garmin Zumo

zařízení spoustou lidí zavrhované a pomlouvané. Ano - taky jsem vždy raději jezdil kudy mne napadlo a vozil si papírovou mapu. Jenže to lze i přesto že máte GPS (osobně si myslim že papírová mapa je v některých ohledech nenahraditelná). Pouze když je potřeba opravdu někam dojet tak je GPS skoro úžasná.

Navigačnímu šílenství jsem propadl poté, co mi kamarád dal své PDA s nahraným TOM TOMem do auta na cestu do Beskyd za účelem slavení Silvestra. 3D pohled s hlasovou navigací mne nadchly a po prvním měsíci bloudění po Holandsku bylo rozhodnuto. Aničku (jak ji mé kamarádky pojmenovaly) jsem spolu s offroad držákem koupil od Tomáše v TOUTATECHU a výrazně doporučuji!!! (Zumo i prodejce) O zkušenostech s navigací tu je test...

Offroad stupačky

Kopie Touratech - pochopitelně za dost menší ovolus. Pocitově je kupodivu pohodlnější než gumová. Vibrace nejsou nijak zvýšeny a díky velikosti je na nohu víc místa. Musel jsem lehce upravit pruzinu a na čep jsem mezi stupačku a držk dal odspoda gumovou podložku protože origo má širší úchyt.


Progresivní pružiny

Zadní pružina HYPERPRO

Dostala se ke mně více méně náhodou, z druhé ruky od slovenského Přesalpisty "Superflankera". Novou za plnou cenu bych býval asi nepořídil. Asi největší pruda bylo zjištění, že kvůli vyjmutí zadního tlumiče je nutno rozebrat půl motorky. V tomhle smětu je zlatej Alp 600. Protože jezdím nejvíc ve dvou, tak jsem si nařídil (přes to, že progresivní hyperpro je o 5 mm delší ež originál) předpětí z poloviny na dve třetiny. Zatím čekám na osvědčení při jízdě ve dvou s bagáží. V singlu subjektivne lepší o dost...

Přední progresivní pružiny WIRTH

Když už se mi domu dostala zadní pružina, bylo jasné že musím vyměnit i předek. Člověk co měl organizovat na TransalpFóru druhou výrobní vlnu kopie Wirth se odmlčel a tak jsem sháněl po e-obchodech nej cenu. Cenovka a informace z německého fóra o problémech s délkou mne nakonec od myšlenek na Hyperpro dovedly k Wirth. Opět jsem při výměne zaplakal neboť TA600 má výpustný šroub, zatímco 650 jen šroub držící segmenty tlumiče a to rozdělat znamená riskovat velké problémy. Musel jsem tedy obě vidle vyjmout a vylít vrchem. Stávající olej 5W jsem nahradil pro tuto pružinu doporučeným 10W od značky Repsol. Důležitá poznámka: při stlačeném tlumiči bez pružiny má být pro tuto pružinu hladina 18 cm od vrchu = cca 0,45 l (s origo která má tenší drát je to asi 13). Nejdůležitější je aby bylo v obou stejně. V praxi se pružiny chovají jednoznačně líp. Předek se na asfaltu při brždění nepotápí a při zkusmém lehčím offroad projetí předvedly luxusní chování. Myslím že to stálo za to.

Deflektory Acerbis Rally Brush

Vybral jsem si právě tento model proto, že NEMAJÍ hliníkovou výztuhu a tedy riziko zranění rukou při pádu je minimální.
Montáž těchto oproti sériovkám (podle mne) mnohem hezčích a praktičtějších chráničů se neobejde bez nevratných zásahů do řidítek. Je třeba vyříznout v gumových rukojetích z boku díru, pak vyjmout zarážku závačíček (hrozná pruda - vše je zalepený jakym sajrajtem), která jsou uvnitř trubky řidítek, závažíčka vyjmout (nebo posunout víc dovnitř - což jsem provedla já - ale na to opatrně, protože jsou v gumových válečcích které se sfině srolují a sklouznou...) pro pravou stranu nutno uříznout bok plastového "návleku" plynu (jinak se nelze do trubky řidítek dostat). Následuje zjištění, že čep který se zašroubováním rozevírá je koncipován na silnější trubku (užší otvor) = je třeba to vyřešit mezikusem např. stočený plech. Výsledek je lepší než práce samotná. Kryty sahají přesně za uchycení hrazdičky od SW-motech a nijak nebrání v "rejdu". Ačkoli vypadají, že jsou menší než origo, spolu s přídavnými spoilery fungují komfortně... Cena komplet cca 1700 Kč

Hliníkové kufry Big Husky Evo3

S tímto doplňkem jsem už ani nepočítal, nic méně najednou jsem stál před možností vybrat si co chci za odměnu... (podařilo se mi ohraničit jméno z obou stran). Zvolil jsem variantu (výrobce, model), která mi připadala nej v poměru cena / kvalita.
Kufry jsem původně chtěl v černé bavě, ale bylo mi vysvětleno že to je na design do garáže, ale pro praxi z hlediska podření a tepla uvnitř je klasický hliník nej. Akorát je nutno vzít na zřetel, že může obarvit věci uvnitř a tak je lepší mít v kufru spešl tašky které tomuto zabrání. Pokud jde o spokojenost s výrobcem - nemůžu než chválit. Dodávka proběhla poštou v neuvěřitelně krátkém čase a se zmíněnými vitřními taškami uvnitř jako bonus navíc.

Nosiče bočních kufrů Grave

Se změnou kufrů jsem se rozhodl i pro nové nosiče. Variant bylo několik. Někdo pasuje hliníkáče na stávájící givácé nosiče (ale ten někdo obvykle nemá TA650, pro který je přední hodní roh rámečku nosiče znepřístupněn jednou z uchycujících trubek). Další možnost je od Big Husky doporučovaný polský výrobce. I u něj mne odradila varianta právě pro PřesAlpa 650 která ma nechutný obrovsk oblouk za SPZ. Obrátil jsem se tedy na ty nejlepší ;-). V Grave mi vyšli vstříc (jako obvykle). Moto jsem u nich nechal cestou na auto dovolenou do NL a cestou zpět jsem si už vyzvedl motorku s geniálně vyrobeným nosičem a s na něj namontovanými kufry. Kufry lze otvírat i s nasazeným top case, montážní sada made by Gave si nezadá s turatešárnou. Sklon a uchycení se taky moc povedl - po první zkoušce se jeví jako bezchyby i pro jízdu ve dvou - no vidíme.

Vzduchový filtr K&N

Ať už máte názor na papír versus K&N jakýkoli, fakt je jeden. Pro Přesalpa činí cenový rozdíl cca 200 Kč (ne že by byl K&N tak levnej ale 650-ka má tak drahej papírovej). Po výměně stačí seřídit, žádná výměna trysek netřeba (TA má dost bohatou směs už tak). Toto jsem nechal provést odborníky. No a rozdíl při jízdě? Žádný jsem nečekal a ani nepociťuji. Ještě budu sledovat vliv na spotřebu kde mi jde jen o to, aby se nezvýšila. Na snížení by se musely provést zcela zásadnější úpravy. Takže hlavně aby vydržel co nejdéle a plnil to co má - filtraci a úsporu peněz za výměny papírového...


A co bude dál?


Samozřejmě je toho ještě mnoho čím lze toto moto vybavit. Ještě nevím které ale určitě na některé z následujících věcí ještě dojde:

vyhřívané rukojeti
mazání řetězu

Nic méně už to asi nebudu příliš přehánět, protože teď už to chce přeci hlavně cestovat ;-)